Animācijas un audio pasakas

Pateicoties VKKF (Valsts kultūrkapitāla fonda) mērķprogrammas “KultūrELPA” atbalstam ir tapis projekts “Animācijas un audio pasakas Ivetas Brikmanes stāstu grāmatām “Septiņi stāsti par notiņām” un “Pa pēdām notiņām”. Projekta ietvaros ir radītas septiņas izglītojošas animācijas filmas par septiņām notīm un sešpadsmit audiopasakas par mūzikas teoriju. Šī materiāla pamatmērķis ir padarīt mūzikas teoriju daudz vienkāršāku, saprotamāku un uztveramāku, pasniedzot to bērniem saprotamā valodā.

Stāsts – šī tēma iet cauri visam projektam. Mums visiem patīk pasakas un stāsti – gan lieliem, gan maziem. Tāpēc stāsta formāts tiek izmantots, lai sarežģīto mūzikas teoriju padarītu saprotamu un viegli uztveramu. Katrai notij ir izveidots savs vizuāls tēls ar savu raksturu un personību. Bieži vien šiem tēliem stāstā ir veidotas vārdu spēles un rīmes, lai bērnam rastos asociācija, kas tā ir par noti, kāpēc konkrētā teorijas lieta ir tāda, kāda tā ir . Arī krāsa notīm nav izvēlēta nejauši. Visas daļiņas uz zemeslodes vibrē kādā noteiktā frekvencē. Pat, ja mēs to neredzam un nedzirdam. Katrai skaņai un krāsai ir sava frekvence. Tā nu ir sagadījies, ka mums zināmās notis vibrē varavīksnes krāsu frekvencēs.

Animācijas ir apskatāmas izstādēs Latvijas lielāko pilsētu bibliotekās (ievērojot noteikumus, kādi attiecīgajā brīdī ir stājušies spēkā) no 27. 12. 2021. – 31. 01. 2022. Izstādi vari aplūkot Cēsīs, Siguldā, Valmierā, Balvos, Talsos, Jelgavā, Saldū, Rēzeknē, Daugavpilī, Kuldīgā, Alūksnē, Madonā, Liepājā, Kārsavā, Limbažos un citviet.

Šeit vari noskatīties animācijas grāmatai "Septiņi stāsti par notiņām"

Audio pasakas grāmatai "Septiņi stāsti par notiņām"

Kristaps Brikmanis ar ukuleli

Kristaps Brikmanis

Esmu projekta animators. Ģitāras skolotājs. Savā laikā apguvu fotografēšanu. Esmu piemērs tam, ka mācīties var jebkurā vecumā. Un, ja ir patiesa vēlēšanās un apņemšanās, tad neviens šķērslis nav par grūtu.

Iveta Brikmane

Esmu stāstu autore. Mūzikas skolotāja. Man patīk sarežģītas lietas risināt viegli un ar humoru. Viena no kādreiz izteiktām domām bērnībā par mūzikas teoriju man bija: “Ja kādreiz mācīšu bērniem solfedžo, tad darīšu to tā, lai bērni saprot...” Mēs esam trīs bērnu vecāki. Šie stāsti radās pateicoties viņiem – meklējām veidu, kā mūzikas teoriju padarīt pieejamu un patīkamu visiem. Tā kā mums ģimenē aug bērns ar uzmanības traucējumiem, tad tas bija kā pamudinājums atrast veidu, kā mūzikas teoriju padarīt pieejamu arī viņam. Šis projekts ir mūsu ģimenes kopdarbs. Mēs esam komanda. Es rakstu stāstus – Kristaps to visu ietērpj grāmatu zīmējumos. Es radu mūziku un redzu, kā gribu redzēt šo materiālu, un Kristaps zīmē animācijas un dara visus tehniskos darbus – ieraksta skaņu, montē video, zīmē animācijas... Mūsu bērni – uz viņiem mēs pārbaudām, kā šis materiāls strādā dzīvē. Un stāsti? Stāsti patīk gan lieliem, gan maziem. Tāpēc jo īpaši izmantoju tos bērniem attiecīgā vecumā. Mācīties vieglumā...

Audio pasakas grāmatai "Pa pēdām notiņām"