Image by pch.vector on Freepik

Pamazām cenšamies apkopot datus no anketām. Ja vēl neesi aizpildījis anketu pētījumam “Kāpēc bērni pamet mūzikas skolu?”, vari to izdarīt šeit! Šonedēļ pievēršamies jautājumam – kas sagādāja nepatīkamākās emocijas mūzikas skolā?

Lai gan pie jautājuma, kurš priekšmets mūzikas skolā sagādāja lielākās grūtības, pārliecinošs līderis ir solfedžo, tomēr, kā izrādās, tā nebūt nav galvenā sāpe mūzikas skolu audzēkņiem. Līdzīgas pozīcijas ieņem obligātās klavieres, mūzikas literatūra un izvēlētā specialitāte. 12 – 17% respondentiem šie priekšmeti sagādāja būtiskas grūtības. Solfedžo kā grūtāko priekšmetu atzīmēja gandrīz 40% respondentu.

Tomēr, kad runa par to, kas sagādā visnepatīkamākās emocijas, solfedžo kā cēloni atzīmēja vien nepilni 2%. Apmēram 10% netika līdzi mācību tempam un slodzei mūzikas skolā. 13% pietrūka emocionālā atbalsta. 7% nespēja iegaumēt mācību vielu un 8% respondentu visnepatīkamākās emocijas sagādāja komunikācija ar kādu konkrētu skolotāju. Kā iemesli tika minēti gan skolotāja mobings, gan agresīvi klavierskolotāji, kas sit pa pirkstiem u.c. 9% mūzikas skolā nekas nesagādāja nepatīkamas emocijas. Taču vairāk kā 47% respondentu visnepatīkamākās emocijas sagādā stress uzstājoties.

Satraukums un bailes ir tās emocijas, kas mūs pārņem pirms kāda svarīga, vai iepriekš nepiedzīvota notikuma. Satraukums var būt arī pozitīvs. Samērīgs pozitīvs stress liek mobilizēties, sakoncentrēt savus iekšējos resursus un paveikt iecerēto. Tomēr ir būtiski atcerēties, ka mūzikas skolā pirmās uzstāšanās reizes ir 7 – 8 gadu vecumā. Šajā vecumā bērns nav iemācījies tikt galā ar stresa situācijām. Neliels uztraukums, kas netiek novērsts vai ievirzīts pozitīvā gultnē, var pārvērsties par milzīgām bailēm un atstāt dziļas emocionālas sekas nākotnē.

Kā tikt galā ar stresu?

Par šo un citām tēmām runāsim Facebook live pasākumā. Parunāsim par savām bērnības pieredzēm mūzikas skolā, par pieredzēm darbā ar skolēniem gan skolās, gan privāti. Kā arī meklēsim risinājumus, kā strādāt ar satraukumu pirms uzstāšanās un uzstāšanās laikā.
Sarunā piedalīdies:

Iveta Brikmane

Mūzikas, ritmikas un mūzikas teorētisko priekšmetu skolotāja. Zīmola “Skaņgrams” radītāja. Grāmatu “Septiņi stāsti par notiņām” un “Pa pēdām notiņām” autore.

Sabīne Kriliova.

Dziedātāja. Strādā Latvijas Nacionālā opera un balets . Individuāli pasniedz vokālās un klavieru nodarbības.

Rasa Pakalniņa

Bloga “Rasa par bērniem” autore. Pirssmkolas skolotāja, deju un ritmikas skoltāja, mūzikas, teātra mākslas skolotāja sākumskolā. Privātprakasē vada logoritmiku un publisko runu.

Tiekamies 20. 05. 2023. plkst. 19:00 FB live.

Līdzīgi raksti

0 0 balsis
Reitings
Pieraksties
Notify of
guest
0 Komentāri
Inline Feedbacks
Skatīt visus komentārus